.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
چه كنيم در مازندران مناطق جرم خيز نداشته باشيم ؟
عليرضا مظفري

شمال نیوز: اصولاً در جوامع بشري افراد با چهره هاي گوناگون و طرز تفكر مختلف و گرايشات متنوع هستند كه مشكل بتوان همه را در قالب حق و تكليف به شكلي يكنواخت قرار داد ، البته به ناچار افرادي كه در جامعه واحد قرار مي گيرند بايد مورد توجه باشند بنابراين شناخت جامعه در روابط اجتماعي ناشي از پيوندي هاي اجتماعي است كه توجه به آنها ، وجود نظم اجتماعي را آشكار مي سازد .
به طور كلي جرم در ادبيات به معني گناه و عصيان است و در علم حقوق با توجه به شرايط جامعه كسي كه جرم را تعريف مي كند معناي متفاوتي دارد . جرم را كنش هاي مثبت يا منفي مخالف نظم اجتماعي افراد جامعه كه به موجب قانون براي آن مجازات يا اقدامات تأميني تعيين شده است ، نام مي نهند . جرم در واقع سبب لطمه به نظم اجتماعي مي شود و آنرا دست خوش هرج و مرج مي كند و البته در كليه جوامع اخلاق و مذهب جامعه مخالف وجود جرم هستند و هر يك بنا به خصلت خود جرم را نفي مي كنند.
استان مازندران به عنوان يكي از استان هاي نسبتاً بزرگ و مهاجر پذيركه در غالب ايام سال از حضور مسافران و مهاجران مختلف بهره مند است در كانون وقوع جرم قرار دارد ، از يكسو مازندران در مسير ترانزيت مواد مخدر از خراسان به تهران و غرب كشور است و از سويي ديگر توريستاني كه به اين منطقه سفر مي كنند براي گذراندن ايام و تفريح به استعمال مواد مخدر روي مي روند كه اين خود يكي از معضلات استان به شمار مي رود .از آنجايي كه در مازندران جوانان از استعداد خوبي بهره مي برند و توانايي بالايي دارند لذا گاهاً اين جوانان خود را آلت دست مسافران مي بينند و تهيج مي شوند ، در مسير انجام جرم نيز مي توان اين استعداد را به صورت منفي به كار گرفت و اين فرآيند نيز يكي از شگردهاي اتاق هاي فكر خلاف است .
نگارنده نظر به اين موضوع دارد كه در تربيت نسل جوان و فرزندان بايد خانواده ها كوشا باشند تا استعدادهاي آنان در مسير خلاف و جرم قرار نگيرد .
استان سرسبز مازندران به دليل سرسبزي و وجود منابع طبيعي و خدادادي در تمامي فصول سال مكان مناسبي براي فعاليت و كار در حوزه هاي مختلفي چون كشاورزي ، دامپروري و باغداري است لذا اين امر باعث مي شود بسياري از افرادي كه در استان هاي مجاور در شرايط معيشتي مناسبي قرار ندارند براي به دست اوردن شغلي مناسب و امرار معاش به اين استان عزيمت مي كنند در اين بين برخي از افراد كه به دليل انجام جرم در منطقه سكونت خويش نمي توانند در آنجا زندگي كنند ناگزير به مازندران مي آيند و بر اساس خصلت و اخلاق بد خود باز به سوي امور مجرمانه مي روند و چهره استان را ناپاك مي كنند و تصويري ناامن از استان در ذهن مردم ايجاد مي كنند .
از ديگر كانون هاي جرم زا شهرك هاي اطراف شهر است كه محل مناسبي براي زندگي افراد متخلّف و جرم پذير بوده و در آنجا خريد و فروش مواد مخدر را به راحتي انجام مي دهند گروهي نيز به شهرهاي مازندران مهاجرت مي كنند و به دليل اينكه حاضر به كار نيستند به سوي اعمال خلاف گرايش پيدا مي كنند كه در اين بحث وظيفه نيروهاي انتظامي و پليس پيشگيري سخت تر از هر زماني مي باشد.
 مسئولين استان به جهت اينكه مي خواهند شهرهاي حاشيه درياي مازندران را پاكسازي كنند نبايد اجازه دهند تا چنين افرادي در حاشيه ي شهرها ساكن شده و آنجا را به پايگاه خود مبدل سازند . اين امر يك عزم سراسري را در مديريت ارشد استان مي طلبد تا اين قبيل اعمال مجرمانه را در مازندران از بين برده و سبب امنيت كامل براي مردم استان و گردشگراني شود كه به اين استان سفر مي كنند؛ همچنين وجود دانشگاههاي مختلف مازندران وظيفه اي خطير را بر دوش مديران ارشد استان مي گذارد تا از جوانان پاك اين مرز و بوم حفظ و حراست كنند. اين امر بايد از بدو كودكي و نوجواني با فرهنگ سازي مناسب و آموزش صحيح مد نظر مسئولين بوده و با گوشزد نمودن عواقب اين اعمال خطرناك و جرم زا ، از وقوع بسياري از جنايت ها جلوگيري نمايد.

به هر حال به ذكر اين نكته بسنده مي كنم كه براي از بين بردن نواحي جرم خيز اقدامات ريشه اي نياز است كه چنين كانون هايي شكل نگيرد تا مجبور به پاكسازي آنها شويم و اين امر با آشنايي جوانان و نوجوانان به امر تعاليم اسلامي و اخلاق حسنه و گرايش به سوي فرهنگ صحيح و هنر ميسر مي شود كه جوانان را در سفره خانه هاي سنتي مشاهده نكنيم بلكه در فرهنگسراها ، كتابخانه ها و ورزشگاهها شاهد حضور جوانان مازندراني باشيم . انشالله.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.093 seconds.